Tot és en masculí. De nosaltres depen convertir-lo en femení
per Maria Gràcia Morillas
Dona i Igualtat. FSC-CCOO Sector Generalitat
En un mon com el que vivim, la primera que ha de pendre consciència que el poder el te la dona, és la pròpia dona.
El rol masclista en el que ens han educat ens limita per arribar a ser lliures. Ens sentim culpables per no complir les obligacions que ens imposa la maternitat, la casa, el marit,… Aquest sentiment és inculcat i l’hem ingressat en la nostra vida com si formés part de nosaltres mateixes. També patim l’estrés que provoca la càrrega de la doble presència ( tenir els pensaments a diferents llocs a l’hora, casa, fill, feina). Cal treballar la comunicació oral per fer-nos més visible a traves de la paraula, i ho podrem canviar mitjançant una bona educació igualitària entre homes i dones, i d’aquesta manera trencar amb la societat patriarcal em la que estem immerses.
I es que aquests rols masclistes els tenim molt marcats. S’han creat lleis per evitar aquesta justícia social que crea la desigualtat de gènere, però aquestes bones intencions només estan sobre paper, perquè continuen havent bretxes salarials (en la majoria de casos, els homes cobren més que les dones), sostres de vidre (els alts càrrecs i les cúpules de poder estan cobertes per homes) i a l’hora topem amb les feines més indispensable i a l’hora meins valorades, com la cura de la gent gran, del malalts, les neteja etc.
No oblidem que som molt afortunades per què vivim en un espai confortable amb la responsabilitat de canviar el mon d’aquelles dones que no el poden canviar des dels seus llocs no tant afortunats.
Però ja hem dit prou. Ara és moment de canviar les coses.
Cuánta verdad en éstas palabras. Está muy bien que todas las mujeres estén unidas para conseguir un bien común, solo así se empieza. Pero no debería quedar en un solo día, ésta lucha ha de tener continuidad. Que haya un antes y un después al próximo día 8 de marzo. Que nadie se baje de este caballo de batalla
Me gustaMe gusta
Las mujeres realizamos las dos terceras partes del trabajo que se hace en el mundo. Pero sólo ganamos el 10% de los salarios totales y sólo disponemos del 1% de la propiedad mundial. Muy triste.
Me gustaMe gusta